Optymalizacja witryny polega na poprawie komfortu użytkowania, dzięki czemu ludzie będą bardziej skłonni do podmiany w Twojej witrynie. Sporo firm stara się zoptymalizować własne wrażenia użytkownika, w pełni przeprojektowując własną stronę internetową od czasu do czasu, ale spójrzmy prawdzie w oczy, bez względu na to, jak dobrze znasz swoich docelowych odbiorców, ludzie są nieprzewidywalni. Innymi słowy, jeżeli spróbujesz zoptymalizować swoją witrynę bez dobrych danych, możesz zmniejszyć współczynnik zamiany zamiast go zwiększyć. W rezultacie prawdziwa optymalizacja witr yny internetowej jest procesem naukowym. Wymyślasz hipotezę dotyczącą zmiany, która Twoim zdaniem poprawi Twój współczynnik zamiany i przetestujesz tę hipotezę. O ile masz rację, zmieniasz projekt na nową i ulepszoną stronę internetową. Jeżeli już się mylisz, trzymasz się oryginalnego projektu. Najlepszą częścią tego procesu optymalizacji witryny jest to, że uczy Cię o docelowych odbiorcach. Uczysz się, co preferują, a czego nie, co daje możliwość ci wymyślić jeszcze lepsze hipotezy i testy w przyszłości. Z biegiem czasu możesz skończyć z witryną, której nigdy nie wymyśliłbyś sam - niemniej jednak jest to witryna internetowa, która jest doskonała dla Twojego ruchu. O tym warto dodać! Jeśli układ witryny nie jest przyjazny dla użytkownika, odbiorcy nie uznają Twojej witryny za możliwą do nawigacji. Dawno minęły czasy, w których strona internetowa była prostą ścianą tekstu ze zdjęciem albo dwoma. Dziś najlepsze strony www to te, które są przedłużeniem samej marki. Witryny sieci Web mają wyskakujące okienka, menu rozwijane, paski wyszukiwania, ruchy oparte na kliknięciu, przewijaniu albo przeciąganiu.
Więcej informacji na stronie: seo sklepu internetowego